24 Ocak 2013 Perşembe

Soru-Cevap...

Bugün Mustafa Kardeşim bir soru sormuş, demiş ki:
 
"İman"lı iseniz, bunun da alameti;"Yanma"nızın bitmiş olması,yaşamda olan hiçbir varlığı hiçbir nedenle "suçlamamanız"dır!. (Ahmed Hulusi)

Buradaki "suçlama" konusunu nasıl anlıyor ve yaşıyorsunuz ?

Eğer suçlama yoksa günümüzde bize göre kötü filler olan,işleyen; hırsızları,tecavüzcüleri veya askerlerimizi şehit eden teröristleri nasıl değerlendireceğiz ? 

----------------------
Şöyle paylaştım düşüncelerimi haddim olmayarak:

Gerçekten ne kadar çok üstesinden gelmeye çalışsam da kendimde aşamadığım bir noktadır bu... belki de aşmamam gereken... Üstadın dediği nokta bence insan-ı kamil seviyesidir ki, ona ulaşmak çok zordur...  

"herşeyin Allah'dan geldiğini" bilip "yapan yaptıranın o olduğunu" bilip olanı hoşgörmemek de bizim gibi avamlara düşer... toplumsal olarak ceza verilmesi elbette gerekiyor... yoksa düzen nasıl sağlanır... ? bu kadar hayvani duygularla yaşayan "insan" ın bir düzen içinde yaşatmak başka türlü nasıl  mümkün olur... cezayı vermek ama "horgörmemek" mi lazım? sanırım... çünkü onun levh-i mahfuzu'nda yazan da o... öyle değil mi? o işlevi yerine getirmek için yaratılmış... o insanları hunharca öldürmek, tecavüz etmek, hırsızlık yapmak gibi...
Cemalnur hoca hep anlatır, bir komşusu varmış... kızına bir araba çarpmış... kız yoğun bakımda hastanede yatarken, kadın kızına çarpan adamı kahvaltıya çağırmış... "sen de çok üzgünsündür, bunu isteyerek yapmış olamazsın yapan belli... alacağımız ders belli" demiş... yani bilmiyorum, diyorum ya insanın böyle bir idrak seviyesine ulaşması gerçekten çok zor... Bilmiyorum bize nasip olur mu?

Allah, iman fıtratı ile yarattığı kullarında da mutlaka seviyeler koyarak yaratmış... o seviyelere varmak için çabamız... yani ne nasip edildiyse odur yapmakta olduğumuz... Allah yolundan ayırmasın inşallah...
 ----0----
sizinle de paylaşmak istedim...

Tüm kalbimle...


Hiç yorum yok:

Öne Çıkan Yayın

Penye ip sepetlerim vol.2

Çeşitlerden çeşit... başladınız mı dursuramıyorsunuz kendinizi... çook sevdim ben bu işi ;)