15 Eylül 2014 Pazartesi

Eğitim şart!

Güzel anneler hepimize kolay gelsin, yeni eğitim-öğretim dönemi hayırlı olsun... kazasız belasız olsun. İnşallah...
Bugün  oğlumla konuşurken kahvaltıda aklıma geldi, annelerle de bunu paylaşmalıyım diye...

Bir annenin diğer annelerle dertleşmesi olarak kabul edin bu yazımı... geleceğe sağlıklı, ruhları temiz bireyler bırakmak için ufak bir paylaşımımdır, haddim olmayarak...

Güzel anneler eğitim şart dedim ya gerçekten "öğretime" çok takılmamaya, aslında "eğitimin" ne kadar önemli olduğuna dikkatinizi çekmek istiyorum... Bunun temelinin de aile olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz. Ailenin yansıması olan çocuklar, kendi karakterleriyle birlikte yoğurularak hayat kervanında yerlerini alıyorlar. Bu oluşurken doğrularını da yanlışlarını da en çok biz anne-babalar görmekteyiz... İşte eğitim dediğimiz şeyde tam olarak bu... onların doğrularını övmek yanlışlarını ise düzeltmek; hatalarını örtbas etmeden, doğrusunu söyleyerek değil, bizzat yaşayarak öğretelim... Söz uçar ama hafızaya giren görüntü asla!

Ruh ve beden sağlığı yerinde özgür gençler için lütfen; arkadaş olmanın, paylaşmanın, aynı zevkleri paylaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlatalım... aynı şartlarda  olmayan diğer çocuklarla da bunları yaşabileceğini; insanları sınıflara ayırmadan, kategorize etmeden BİR görmenin öneminden bahsedelim...  
"Duygularıyla yaşasınlar" değil demek istediğim, tam tersine akıllarının gücüyle bu güzellikleri fark etmeleridir arzum...Vicdanlarını kaybetmemeleri gerektiğini, acıma duygusunu, yardımlaşma duygusunu ve her şartta sevdiklerinin, arkadaşlarının yanında olma duygusunu onlara anlatalım... Hırslarının esiri olmamayı, başarılı ve yalnız insanlar olmamaları için öğretelim... biyonik ve makina kafalar olmasınlar... sokakta oynayan, toprakla-çamurla kirlenen, doğadan kopmayan ve onların değerini bilen çocuklar olsunlar... 

Ve en önemlisi kocaman kocaman  gülmeyi unutmasınlar... onlar güldükçe karşılarından da kocaman gülücükler alacakları güzel bir yaşamları OL'sun hepsinin...

Allah sağlık versin, kuzularımızın acılarını bizlere yaşatmasın inşallah...

Tüm kalbimle...

 


Hiç yorum yok:

Öne Çıkan Yayın

Penye ip sepetlerim vol.2

Çeşitlerden çeşit... başladınız mı dursuramıyorsunuz kendinizi... çook sevdim ben bu işi ;)